Gaspar Noé’ nin “Boşluk” adlı filminde, kamera kahramanın gözü gibi davranıyor ve biz tüm filmi Oskar’ ın gözünden izliyorduk. Kamera göz seviyesinde ve tamamen gözlerin hareketleri ile senkronize…
Kelebek ve Dalgıç ‘ ta da benzer bir teknik kullanılmakta. Gerçi Gaspar Noe tüm filmi böyle izletmişti bize. Kelebek ve Dalgıç’ da ise kamera/göz tekniği dönüşümlü olarak kullanılmış. Zaten bu yöntemin başarılı kullanımından olsa gerek, filmin ödülleri ve ödül adaylıkları Janusz Kaminski’ nin sinematografisi ve yönetmen Julian Schnabel arasında paylaşılmış.
Gerçekten dokunaklı. Hayatın rengi her an değişebilir… Nedir şu an istediğiniz şeyi yapmanıza engel olan? Bir anda yapabildiğiniz tek şey göz kırpmak oluverse, yapmayı istediklerinizin listesi ne kadar uzun olacak? Sonradan yapmak üzere beklettikleriniz konusunda sizi harekete çağıran bir hikayede Fransız duyarlılığına tanık olacaksınız…
Zavallı Mathieu Amalric’ in - Jean-Dominique Bauby’nin başarılı oyunuyla – bir anda değişen hayatına onun gözünden bir bakış. Her şey yolunda giderken hayatındaki kadınlar ve yaşadığı aşklar… Sonrasında ise onu hayatta tutmaya çalışan kadınlar…
Umudunu kaybetmeyen Mathieu; hayata sarılır… Oysa hayat geride bıraktıklarınıza bakıp size acımaz… Yine Anne Consigny, Claude rolüyle etkileyici. Ne oynasa izlenir Fransız harikalarından bir geçit töreni…
Bu Eleştiriyi Paylaşın!