Film Eleştirisi, Sinema, Film eleştirileri, Film kritik, Film yorum
Film Eleştirisi, Sinema, Film eleştirileri, Film kritik, Film yorum


Kasap Havası
Yazan : Mustafa IRMAK

Kasap Havası
Yönetmen
Çiğdem Sezgin
Senarist
Çiğdem Sezgin
Oyuncular
İnanç Konukçu
Cemre Ebuzziya
Hakan Karahan
Özay Fecht
Şenay Gürler
Tür
Dram
Yapım
126dk. Türkiye, 2015

 

 

Eski yaraları peşini bir türü bırakmayan Leyla ve yaşamına yeni yaralar açılmakta olan Ahmet'in olmaza giden aşkları.






İnsan sosyolojik bir varlıktır... Yaşamımızın her anında, her sancısında üzerinizden atamayacağınız kadar omuzlarınıza yük bindiriverir sosyoloji... Aileniz, komşularınız ve o adı bilinmeyen diğerleri... "Millet ne der sonra"...

22. Adana Altın Koza Film Festivalinde Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması’nın finalistlerinden "Kasap Havası" nı sanırım en iyi bu ifade anlatır; "Millet ne der sonra"...

Millet ne der sonrayı çok da umursamamış terzi Leyla'nın giderek derinleşen yaşama karşı güvensizliği, filmin tüm havasına sinmiş. Erkeklere olan nefreti ve artık iyileşemeyecek kadar derinleşmiş yaraları Leyla'nın yaşam kaynağı gibi, onu ayakta tutan hayattan kopmasına engel olan bağları... 

Hiç susmayan annesine duyduğu öfkesi ve annesinde vücut bulan sosyal baskılara karşı giderek kırılganlaşan yaşama isteğini canlı tutmaya çalışıyordur Leyla. Film kendi hayatını yaşayabilmek için mücadele veren, boşanmış bir kadınla evlenmenin eşiğinde bir erkeğin hikayesi. İkisinin, sosyal çevrenin karnını ağrıtan birlikteliklerinin trajedisi. 

Daha Leyla'nın Ahmet'le ilk buluşmalarında elindeki sargıda vücut bulan eski yaraları, çeşitli metaforlarla filmde temsil ediliyor... Eski yaraları peşini bir türü bırakmayan Leyla ve yaşamına yeni yaralar açılmakta olan Ahmet'in olmaza giden aşkları.

Oyunculuklar harika... "Leyla" karakterinde Şenay Gürler göz dolduruyor. Ama filmi başından sonuna taşıyan oyuncu "Ahmet" rolünde İnanç Konukçu, dengeli ve etkileyici bir oyunculuk çıkarmış. Filmin en önemli karakterlerinden biride rakı. Rakı kadehi ve masası filmde her dramatik sekansın olmazsa olmazı gibi. Aslına bakarsanız bu sürekli kafası iyi hallerdeki karakterler bir türlü hayata ayılamayan meyhane müdavimleri gibiler. Tüm filmin kafası biraz iyi gibi, tüm film çakırkeyif bir meyhane gibi yani... Sadece sanırım bu meyhanede insanlar biraz melankolikler ve yaşamları çok dramatik...

Sinemada yönetmen yardımcılıkları ile biliyoruz Çiğdem Sezer'i, "Gönderilmemiş Mektuplar" "Çözülmeler" gibi filmlerde. Sonraları da TRT'de dizi yönetmenliği.. "Kasap Havası" ilk uzun metrajlı filmi Çiğdem Sezer'in... Bilindik bir hikayede kesilmeyen akıcı bir dil yakalamış yönetmen. Geride kaotik bir İstanbul varoşu dekoru ile orta halli bir mahallenin orta halli evlerini dolaşan kamerası karanlığı ve loş ışığı çok güzel kullanıyor. Rakı ve sigara masalarına boca edilen hüzünler... Ancak kanaatimce filmin en vurucu yerlerinde beliren müzikleri ile de çok konuşulacak bir filme imza atmış yönetmen...

İyi seyirler...


Bu Eleştiriyi Paylaşın!